BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

anda orang yg ke...

Tuesday, December 22, 2009

BEBOLA AJAIB



Assalamualaikum.. terimakasih kerana sudi bersama ana dalam blog serba ajaib ni..
Produk pertama yg ana nak kongsi dengan anda ialah oko laundry ball..

.Apakah bebola pencuci oko ni? Ia adalah bola yang dapat menggantikan sabun, boleh digunakan untuk mencuci pakaian kita seharian. Anda boleh lupakan segala macam jenama sabun dipasaran..daripada yang murah hingga mahal. Ada yang concentrated, powder, liquid, buku dan macam2 lagi.

. kenapa dia dikatakan ajaib??

Sebabnya sejak zaman dahulu kala(abad ke-18) sejarah telah menceritakan bagaimana saintis telah mencipta sabun dari ABU KAYU DAN LEMAK HAIWAN, seterusnya di perbaiki keberkesanannya dalam pencucian hinggalah ke abad ke 21 ini...1001 nama sabun/detergen ada di pasaran.Detergen yg di iklankan di TV memang hebat..berkesan, berupaya membunuh bakteria, hilangkan kesan degil..malah ada yg dapat mengembalikan warna yg pudar. Itu adalah pembohongan yang nyata. mana mungkin pakaian yg pudar dapat bercahaya kembali. Anda tentu boleh fikirkan...

Berbalik tentang bebola pencuci ajaib ni..ia adalah inovasi dan teknologi terkini dalam penciptaan barangan, ianya berasaskan teknologi nano, magnetik dan mineral. Bola ini memang ajaib kerana dapat menggantikan tugas yg dijalankan oleh detergen selama ini..sambil membantu mengurangkan pencemaran alam.
HUH ... di setiap ceruk dunia..semua saintis memikirkan bagaimana nak menyelesaikan masalah pencemaran!! Manusia dah semakin tidak selamat hidup dipenuhi bahan kimia.
NAH.. inilah dia produk ajaib yang di ciptakan oleh saintis abad ke-21. Ianya mencuci tanpa buih, tanpa natrium lauryl sulfat, peluntur,enzim dan bla2 banyak lagi bahan kimia membawa kepada kemusnahan akuatik dan pencemaran alam.Anda boleh semak nama bahan kimia yg terdapat dalam pencuci pakaian anda dan apa kesannya pada alam kita(Rujuk Buku kimia ting 5 tajuk 13. Sabun dan deterden).Paling kurang ada 8 bahan tambah yang digunakan , ada dijelaskan sekali kesan pencemaran terhadap alam kerana detergen tidak terbiodegradasi.

OKO BALL dapat mencuci pakaian anda dengan banyak kelebihan :

1. menjimatkan kos sehingga RM 1000.00 dengan kos cuma RM 50.(Tak payah beli sabun 3 tahun)
2.ia membunuh bakteria pd pakaian kita..buktinya pakaian berbau segar.Boleh uji dan lihat sendiri di rumah anda.tak perlu buat kajian di makmal.senang sungguh
3.Tiada setitik kesan klorin atau bahan kimia pada pakaian anda..anda bebas dari bahan kimia yang kuat, toksik dan merosakkan gentian pada pakaian anda.
4. anda tidak perlukan pelembut pakaian, kerana pakaian anda tidak mengeras seperti anda mencuci dengan sabun biasa.
5.Kulit anda terutama kanak-kanak yang alergi memang selamat.Insyallah terhindar dari penyakit kulit kronik seperti ekzema, psriosis dan kegatalan kerana sisa sabun pd pakaian. Pakaian yang masih mengandungi sisa sabun dapat dikesan pada bau sabun yang masih tertinggal pada pakaian.pakaian yang bersih tanpa sisa sabun seharusnya tidak mengandungi sebarang bau...kecuali bau segar @ tiada bau hapak. itu je
6.Pakaian anda memiliki keanjalan yaNg optima, warna yang kekal terutama pakaian dari cotton, batik atau sutera.Tiada masalah kain reput, warna yang pudar kerana sabun yang sangat kuat tindakannya.
7.Sungguh menjimatkan air kerana tiada buih. kalau menggunakan mesin semi-auto memang sangat jimat kerana pembilasan sangat mudah...bilas sekali pun dah cukup.. kalu auto...boleh buat set-up untuk masa pembilasan.
8.Pakaian anda nyata tidak berkedut terutamanya dari kain kapas (Cotton).Ini pastinya memudahkan anda menggosok pakaian..apatah lagi yg malas nak gosok baju tu..
9. Pengunaan dan penyelengaraannya yg mudah. Cuma rendam 1 jam minima, lepas tu pusing macam biasa,bilas, siap! Bola tu biar je kat dalam mesin tu. Hinggalah anda membasuh utk kali keseterusnya ulang langkah yang sama.Sebulan sekali.. jemur dia bawah cahaya matahari...bagi dia sihat.(Untuk aktifkan mineralnya). itu jelah... tak risau dia habis ke, basah ke , lembik ke ....takyah fikir apa2
10. iNI patut yang first sekali...yang jelasnya HALALAN TOYIBA.Tiada lemak yang meragukan..kalu lemak ikan
kita xde la kisah. Tapi OKO Ball ni memang tiada berasaskan lemak. Jadi pakaian kita pastinya YAKIN untuk dibawa solat. mUDAH-MUDAHAN amal kita takdelah sia-sia. INSYAALLAH.
11.Untuk yang ingin/minat/suka menjana pendapatan...jom jadilah pemborong atau pengedar OKO Ball kami. Kerana ana adalah pengimportnya... Hubungi saya tau...no nya??
Kami menawarkan anda semua kepada peluang perniagaan yang sangat mudah, modal serendah RM250 dan boleh gerak.
Hubungi kami sekarang samada sebagai Pemborong atau Pengedar. Setidak2nya sebagai pengguna.

SAYANGI BUMI KITA...THE WORLD WITHOUT DETERGENT..
BUMI TANPA SABUN


UNTUK MAKLUMAT LANJUT...SILA LAYARI

www.iklaneka.net.my/bolajaib

0 comments: